Waarom u als werkgever een contractverlenging op papier zet
Home » Actueel » Waarom u als werkgever een contractverlenging op papier zet

Waarom u als werkgever een contractverlenging op papier zet

13 July 2018

Antwoord: de werknemer heeft anders mogelijk recht op betaling van één maandsalaris.

Een werkneemster van een tandartsenpraktijk heeft een tijdelijk contract. Het contract is bijna afgelopen als zij aan haar werkgever vertelt dat ze na het contract niet meer voor hem gaat werken. Als het contract is afgelopen vraagt ze om een vergoeding voor het niet opzeggen van het contract.

De werkgever wil geen vergoeding betalen. Hij heeft mondeling een contractverlenging aangeboden en werkneemster heeft dit aanvaard. Nu kiest werkneemster er zelf voor om te stoppen.

Volgens werkneemster waren de gesprekken over de verlenging nogal onduidelijk. Dat is de reden dat ze net voor het aflopen van het contract haar werkgever heeft verteld dat ze na het aflopen van haar contract zal stoppen: ze een nieuwe baan heeft.

Volgens het hof moet een werkgever op papier laten weten of een contract verlengd wordt of niet om onduidelijkheden te voorkomen. De werkgever moet dus de vergoeding betalen. In de wet staan de woorden ‘al dan niet’. De werkgever moet dus in beide gevallen zijn voornemen op papier zetten.

Lees hier de uitspraak

Print of deel dit artikel online